מדד אפקטיביות הפרסומת

איך מודדים אפקטיביות של פרסומת? מכירות! יכריזו רבים. אם יש עליה במכירות זה סימן שהפרסומת אפקטיבית. ברור. יכול להיות, אבל תוך כמה זמן? מתי תהיה הנקודה שבה יתקיים המבחן האם היתה עליה במכירות? אחרי שבוע? אחרי שבועיים? בסוף השנה? ורגע, מה פירוש עליה? צריך להגדיר כמה עליה. 5%? 10%? טוב, אז נגדיר: נגדיר פרסומת כאפקטיבית … להמשך קריאה

מפלצת החושך שמתחת למיטה מסרבת להעלם

ידיעה מאת איתמר ב”ז, באתר “העין השביעית, מעלה שאלות כנגד מספר מפרסמים ב”מירוץ למיליון” אשר נקטו, לכאורה, בפרקטיקה האסורה של פרסום תת הכרתי, או תת ספי. והוא תוהה, האם בכוונה או כתקלת עריכה.

ואכן, מדי פעם בפעם צץ לו הדמון, המסרב להיפרד מהמציאות שלנו, דמון ה”פרסום התת ספי”. האמנם דמון? האמנם שד אפל? לא, זה אינו דמון, זו רק “מפלצת החושך” שמתחת למיטה, המפחידה את הילדים מעצם העובדה שמעולם, אבל מעולם איש לא ראה אותה. אבל היא שם. ללא ספק. נכון שכאשר מאירים בפנס מתחת למיטה לא מצליחים לראותה. אבל זה ברור, כי היא “מפלצת החושך”, והיא שם רק בחושך. אור הפנס הופך אותה לבלתי נראית, אבל היא שם, בטוח. עובדה, כל הילדים מפחדים ממנה.

להמשך קריאה

את הגלגל כבר המציאו או “היינו שם, עשינו זאת”

נדבר היום על תוכן. תוכן, המלך של התקשורת השיווקית. תוכן, משאת הנפש של כל מותג חפץ חיים. כך אומרים המומחים. ובכן, שום דבר לא ממש חדש. ביום 7.5.47 אירעו שני מאורעות חשובים. נתמקד בשני. ביום הזה החלו לשדר את תיאטרון הטלוויזיה של “קראפט“, חברה אמריקאית לייצור מזון (גבינת פילדלפיה, בין השאר). היה זה “מוסד” טלוויזיוני … להמשך קריאה

דייסת גזענות בחלב לארוחת בוקר

רגישות יתר? רדיפה אחרי סנסציה? מזימה מתוכננת? צדק קוסמי? אמירה חברתית? כל אחד מוזמן להתייחס בדרכו ועל פי תפיסת עולמו. אני רק מניח כאן את העובדות בצורה האובייקטיבית ביותר, עד כמה שניתן להיות אובייקטיבי היום בעולם התזזיתי שלנו. קלוגס, יצרן דגני בוקר ותיק. אין צורך להציגו. לקלוגס מספר רב של מותגים, גם זה ידוע. בעולם … להמשך קריאה

דמן של הנשים אינו כחול עוד. זו עובדה.

נשים הן בנות אדם ולא בנות מלכים. על בני משפחות המלוכה אומרים שיש להם “דם כחול“. אמת משכבר הימים. מאמירה עתיקה זו אני מסיק שנשים הן בנות מלכים. איך מסיקים כך? פשוט מאד. בכל הפרסומות למוצרי הגיינה נשית, צבעו של הנוזל האמור לתאר את דם המחזור הוא כחול. מה שהיה להוכיח. אבל, כאמור, לא עוד. … להמשך קריאה

החפצת נשים? הפוך, גוטה, הפוך!

כשמדברים על החפצה בפרסום, מתכוונים, כמובן מאליו, בהחפצת גוף האישה בפרסומות. סגנון דוחה ופסול לכל הדעות, אשר פרסומאים, שיש מי שיכנה אותם מיזוגנים, ויש אשר יכנו אותם רק חסרי רגישות (ואולי גם חסרי תבונה), נוהגים לעשות בו שימוש משכבר הימים ועד ימינו אלה. אבל, האם יש גם אפשרות אחרת? מסתבר שיש. קמפיין חדש יחסית של … להמשך קריאה