פירורי פוסטים שאסור להשאיר לאחרי פסח, או: אפשר לעשות ביעור חמץ למחשבות?

ערב פסח, מצווה לבער את החמץ. ואכן בסדקים של המחשב הצטברו מספר פירורי פוסטים. קטעי טקסט לא גדולים ולא שלמים, שאינם ראויים לפרסום בפני עצמם. אבל בדיקת החמץ עם הנר גילתה אותם מוחבאים, וחיש קל טאטאה אותם הנוצה, ושוב לא היה אפשר להתעלם מהם. לשמור אותם? אי אפשר שכן אז הם יהיו חמץ שעבר עליו … להמשך קריאה

ספור מהפרהיסטוריה; או: מי בכלל כתב טקסטים למודעות לפני שהיו קופירייטרים?

המחצית השניה של שנת 1863. העיתונים העבריים הראשונים, חבצלת והלבנון, מתחילים להופיע, ואיתם מתחילות להופיע מודעות. תחילה מודעות עצמיות של המו”לים של העיתונים ואחריהן מתחילות להתפרסם מודעות מסחריות. נולד פרסום בארץ ישראל. מי כותב את הטקסטים, את הקופי, של המודעות? באיזו מסגרת? במשך כשישים שנה, עד שנת 1922 אין בכלל משרדי פרסום. לכל עיתון וכתב-עת … להמשך קריאה

מי הקבוצה שלא נמצאת בשיח המגוון? או: מה משותף לאסקימואים ולפרסום? (חלק ב’)

בחלקו הראשון של הפוסט, הוצגה תופעת ההדרה של זקנים בפרסומות בכלל ובפרסומות למוצרים שאינם ייחודיים לזקנים בפרט. החלק השני ייוחד למשמעות השיווקית של התופעה ולסיבה הוודאית לקיומה. הדרת זקנים מפרסומות והתעלמות מהם כקהל מטרה היא ללא ספק שגיאה גדולה מבחינה שיווקית. הנושא נדון בבלוג זה בהרחבה בפוסט שפורסם בבלוג זה כבר לפני שש שנים. שום … להמשך קריאה

מי הקבוצה שלא נמצאת בשיח המגוון? או: מה משותף לאסקימואים ולפרסום? (חלק א’)

וראשית, כמקובל במקומותינו ובזמננו, גילוי נאות: פוסט זה נכתב מפוזיציה. הכותב הוא בומר. אחת הסוגיות המעסיקות את העולם העסקי בכלל, ואת עולם הפרסום בפרט, בעולם וגם במידה מסוימת בארץ, היא סוגיית המגוון, [או אולי נכון יותר לומר הגיוון, Diversity]. סוגיה זו מוצאת את ביטויה באתרים המקצועיים, במדיה המקצועיים ובקהילות ברשתות החברתיות העוסקות בפרסום. מדובר בייצוג … להמשך קריאה

מותג הוא תמיד מותג, גם אם הוא “לא מותג”, או: מדובר בתחכום או בציניות?

בינואר שנת 2000, הופיע בקנדה, ספר פרי עטה של נעמי קליין, עיתונאית וחוקרת קנדית. שם הספר NO LOGO. אמ”לק: הספר עוסק בהשתלטותם של התאגידים הגדולים על הכלכלה העולמית, על רווחתם ועל נשמתם של הצרכנים. עד מהרה, הפך הספר ל”כתבי הקודש” של מתנגדי הגלובליזציה, ושל מתנגדי הקפיטליזם העולמי. אלה המאמינים שהמותגים הגדולים משבשים את התרבות האוטנטית, … להמשך קריאה

“עוד באירופה הוא היה סקפטי”, או: האם מוקדם להספיד?

נביאי החדשנות יודעים לנבא שבקרוב מאד, ממש או-טו-טו, נחיה כולנו בעולם המציאותי ובעולם המטאוורס, במקביל. בעולם ההוא (שלא לקרוא לו העולם הבא), נבלה ונחווה חוויות. שם נערוך את קניותינו ושם נממש את כל משאלותינו. הנביאים יודעים לומר, בוודאות, שעולם הפרסום, כמו עולם המסחר והקמעונאות, ירכב על חידושים אלה. הוא ישנה את פניו ויהיה מרתק, אפקטיבי … להמשך קריאה