פורנוגרפיה זה עניין של גיאוגרפיה (אמר סכיני, במחזה “בית התה של ירח אוגוסט”). אצל הבריטים, הקרים האלה, פורנוגרפיה זה בכלל עניין של אוכל.
Uncategorized
“אתה קראת לי?” “אתה זרקת לי?” “אז אותך לשופט”, או: מלחמת בוץ של שני מותגי בירה גדולים.
במהלך חורף 2017 השיקה מבשלת הבירה אנהאוזר-בוש קמפיין למותג “באד לייט”. הקמפיין מבוסס על הסדרה המפורסמת והנצפית “משחקי הכס”. הקמפיין לטלוויזיה תוכנן לכלול סדרת פרסומות לשידור במסגרת משחקי הפוטבול האמריקאי בליגת NFL ובליגת המכללות וגם במסגרת משחקי גביע העולם בכדורגל ברוסיה בשנת 2018. לשיאו היה אמור הקמפיין להגיע במשחקי הסופרבול. בפועל הופקו כשתים עשרה פרסומות לטלוויזיה וכן גם קטעי ווידאו לשימוש במדיה הדיגיטלית.
האם באמת לא ניתן ליצור צורך?, או: הולדתו של שוק המגלגל למעלה מעשרים מיליארד דולר בשנה
בסופו של הסיפור שיפורסם בשורות אלה, יוכל הקורא להחליט אם לחוס על חיי המרצים לשיווק (שיווק, לא “שיווק”) ולהתנהגות צרכנים.
השיבוש הדיגיטלי בעולם משרדי הפרסום עולה מדרגה, או: מי באמת ייקח סיכון?
באתר האינטרנט שלה מפרסמת שקלטון חזון הכולל משפטים כמו:
“אנחנו יוצרים תוכן”. “אנחנו הוגים רעיונות שמערבים, מניעים ולעיתים חוצים את גבולות הפרסום והופכים לחדשות”. “אנחנו יוצרים מוצרים, אנחנו ממציאים דרכים חדשות לבטא דברים”.
וכמו: “משימתנו היא לתקשר, האובססיה שלנו היא להיות אפקטיביים, והמדיה שלנו היא הכל, כי כל דבר שקיים אומר משהו ואם המדיה אינה קיימת, אנחנו ממציאים אותה”.
כמו כל חזון, מדובר במילים גבוהות-גבוהות, אולם שקלטון נקטה יוזמה עסקית ראשונה מסוגה התואמת את רוח חזונה.
מה עושים כשרוצים לגלות אחריות חברתית, או: למותג הבירה “גינס” יש בטחון עצמי
והנה, לגבי המשקאות האלכוהוליים, דווקא היצרניות הן אלה שהחלו במהלך של רגולציה עצמית ומצאו לנכון לציין בפרסומות המלצה לצריכה מוגבלת, כמו “שתו באחריות”, או “שתו כל עוד זו הנאה”.
הציניקנים, ויש רבים כאלה, יטענו שמשפטים רפים כאלה, המופיעים במודעות בדרך כלל בכתב קטן ולא בולט, הם בעצם סוג של “כיסוי ישבן” ורצון לצאת טוב בעיני החברה. יתרה על כך, טוענים הטוענים, חברות האלכוהול החליטו לציין את ה”אזהרות” במודעות כפעולת מנע, כדי שהרשויות לא תדרושנה אזהרות מפורשות ונמרצות יותר, בכיתוב בולט יותר, כמו שחל על הסיגריות.