מתכניות ממוסחרות לפרסומות, סתם טריוויה

סתם טריוויה מההיסטוריה של הפרסום: מתי ולמה עברו בארצות הברית לשדר פרסומות בנות 30 שניות בטלוויזיה? למקרא הכותרת מתבקשת השאלה: “מה פרסומות בטלוויזיה בארצות הברית לא היו תמיד בנות 30 שניות?” והתשובה היא: “לא!”. בשנות החמישים של המאה העשרים השיגו תחנות הטלוויזיה המסחרית את המימון לתכניותיהן באמצעות מסחור התכניות ומכירתן למפרסמים. המפרסמים למעשה מימנו את … להמשך קריאה

מה דפוק פה?

קחו בריף סטנדרטי, לקמפיין סטנדרטי, למוצר צריכה / שירות סטנדרטי (יוגורט, בית מלון, שירותי בנק שגרתיים), עברו לפרק קהל מטרה, ובלי להיות קורא מחשבות מוסמך אני מנחש שתראו שהפיסקה מתחילה במילים: “גברים / נשים / גברים ונשים (כאילו שיש עוד אופציה, אבל על זה בפעם אחרת), בגיל 25-45, מנהלים אורח חיים … “. תסתכלו על … להמשך קריאה

האם ניבאה חברה גזענית? או: דווקא יש דבר כזה פרסום רע

אלברט אינשטיין אמר (בערך): “לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאה אחרת זה בלתי שפוי”. ובמילים של היום: “מה נסגר?”. “ניבאה”, חברה ותיקה למוצרי טיפוח לנשים ולגברים. חברה גרמנית המשווקת את מוצריה ברחבי העולם המערבי ה”נאור”. חברה סולידית, יש יאמרו שמרנית, הן במהות מוצריה – תמרוקים בסיסיים והן בשפת הפרסום שלה. ודווקא חברה זו מוצאת … להמשך קריאה

מה שאחד באפריל עושה למותגים עם חוש הומור.

ה”אחד באפריל”, הקרוי גם “יום הטיפשים של אפריל”, גורם למותגים שונים, בעזרת משרדי הפרסום שלהם, להראות סוג אחר של יצירתיות. פעם בשנה הם משתטים ומנסים לשטות בצרכנים. רעיונות שמטרתם האחת להציג את המותגים הללו באור “קולי”. קוקה קולה בבריטניה הכריזה באתר האינטרנט שלה על השקת גרסה חדשה של המשקה הפופולרי. בגרסה זו, הבועות במשקה מכילות … להמשך קריאה

הפרסום בארצות הברית מתריס מול טראמפ. הייתכן?

דונאלד טראמפ נבחר לתפקידו בחודש נובמבר 2016 ונכנס לתפקידו ב 20 בינואר 2017 אך לפני חודשיים. כזכור, נחשף טראמפ, במהלך קמפיין הבחירות שלו, כמחזיק בעמדות גזעניות, מיזוגיניות, הומופוביות, מפלגות ומתסיסות. לפחות בעיני אלה המחשיבים עצמם ליברלים, פתוחים ונאורים. במהלך הקמפיין הבטיח טראמפ לאסור כניסה של גזעים מסוימים, היספנים, מוסלמים ופליטים, ויסגור את הגבולות בפני אנשים … להמשך קריאה

“ויקומו המלפפונים ויכו בגננים…”

ההיסטוריה של השיווק והפרסום מלאה מקרים בהם מפורסמים, אשר נבחרים לקדם מותג מסוים (מה שמכונה בשפה המקצועית endorser, או דובר, ורק בארץ הקודש “פרזנטור”), למעשה פוגעים במותג בשל התנהגות פסולה או התבטאות שאינה ראויה. זכורה פליטת הפה של תיקי דיין שכינתה קבוצה באוכלוסיה בכינוי “אספסוף” והודחה מייד מהמותג “ריץ’”, או מייקל ג’קסון זצ”ל, שנתפס מעדיף … להמשך קריאה