“1984” – אגדת פרסום

היום, יום ראשון הראשון בחודש פברואר, היום הוא “סופר סנדיי”. היום משוחק בארצות הברית “משחק הגמר” בפוטבול בין אלופת הליגה הנקראת AFC ובין אלופת הליגה הנקראת NFC, משחק ה”סופרבול” (SUPERBOWL). לסופרבול, כאירוע פרסום ייחודי, יוקדש פוסט משלו. היום הוא גם יום הזיכרון ה- 34 לפרסומת “1984”, שפורסמה במשחק “סופרבול ה- 18”. הפרסומת הזכורה מאז, והנחשבת על ידי רבים כפרסומת הטובה ביותר של כל הזמנים. לרגל המאורע, יסופר כאן סיפורה האמיתי של פרסומת זו.

להמשך קריאה

פרסום הוא מקצוע, או: יש מחיר להברזה מהשיעורים

פיני גרשון (צילום מסרטון פרסומת לרשות לשוק ההון)

ידיעה התפרסמה לאחרונה באתרי חדשות ובה סופר על השעיית קמפיין פרסום של הרשות לניירות ערך בהשתתפות מאמן הכדורסל האגדי, הפרשן הרהוט והאיש הכריזמטי פיני גרשון. מטרת הקמפיין, שכלל שני סרטונים, האחד בהשתתפותו של גרשון והשני בהשתתפותו של השף עומר מילר, היתה להביא לידיעת קהל המשקיעים והמשקיעים הפוטנציאליים את הסכנות הכרוכות בביצוע השקעות לא מפוקחות, פזיזות ובלתי שקולות. מטרה ראויה וחשובה לאור הפיתויים הרבים הנובעים מהחשיפה הרבה לה זוכות “השקעות” מרשימות במטבעות דיגיטליים, במיזמי נדל”ן ברחבי תבל ובשאר מלכודות פתאים של שוק ההון.

להמשך קריאה

הפרסומת הותיקה ביותר עלי אדמות

אין משרד פרסום שלא שמע את המשפט: “די, נמאס, תביאו לנו משהו חדש”, או: “חייבים משהו חדש, כולם כבר ראו”.
הרי אנחנו כל כך מרוכזים בעצמנו שאנחנו שוכחים שאנשים “שם בחוץ” לא ממש מחכים לפרסומת שלנו, בכלל לא בטוח שהם בכלל נחשפו אליה, שלא לדבר על כך שספק אם הם שמו לב או הקשיבו לנאמר בה. אנחנו גם שוכחים שמשנה לשנה, שלא לומר משנים לשנים, האוכלוסיה מתחלפת. בכל פרק זמן נתון מסתלקים מהעולם כמה פרטים ומצטרפים כמה חדשים.
אבל אנחנו, כל כך מרוכזים בעצמנו. ראינו את הרעיון הראשוני, ראינו את הקמפיין בהתהוותו, ראינו את ההשקה שלו וקיבלנו דוחות על כל יום ויום של קיומו. אז נכון, נמאס.
אז היום, בפינתנו “יש גם פרסומאים שמתנהגים אחרת, אבל מה הם מבינים”, מובא סיפורה של פרסומת שלא הוחלפה ב-41 השנים האחרונות, מאז נוצרה בשנת 1975 ושודרה לראשונה בשנת 1976.

להמשך קריאה

הברקת קד”ם של איקאה בקנדה

כל מדורי הפרסום והשיווק ברחבי העולם סיקרו אתמול והיום את ה”הברקה” החדשה של “איקאה” – הנחה משמעותית על מיטת תינוק שתינתן לנשים בהריון שעדיין לא יודעות שהן בהריון. כל אישה תוכל לגלות את מצבה על ידי הרטבת המודעה בשתן שלה. אם אכן האישה בהריון יתגלה במודעה טקסט סמוי עם פרטי המבצע.
אני, אם יורשה לי להיות שמרן ולא “זורם” (סליחה על האסוציאציה), אולי מתפעל מהרעיון אבל חש אי נוחות מסוימת. לא כל מה שנהגה כרעיון מגניב חייב גם לראות אור. אז לא, לדעתי זה יותר מעורר אי נוחות מאשר “גאוני”.

להמשך קריאה

גוגל מסכמת שנה

כמדי שנה, כן השנה, פרסמה גוגל את רשימת המילים שכיכבו בחיפושים בשנה המסתיימת בימים אלה. מסתבר שבשנת 2017 מה שאנשים רצו לדעת יותר מכל, היה: “איך” (HOW). מילה פשוטה וקצרה זו הופיעה בחיפושים בשנת 2017 יותר מכל מילה אחרת. עד כאן טריוויה. ומכאן לפרסומת אינטליגנטית העושה שימוש מצוין ב”תכונה” רלוונטית של ה”מוצר”. באמצעות המילה “איך” … להמשך קריאה

צל”ש או טר”ש

היום בפינת צל”ש או טר”ש הפרסומת של BMW לכבוד חג המולד 2017. פרסומות לחג המולד מתאפיינות ברמת דביקות גבוהה ביותר. כל מותג מנסה לרגש יותר בסיפור הסיפור (storytelling) שלו. והנה באה BMW וסוטרת באחת לרוח החג. הרי הסיפור היה יכול להיות עוד אחד מאותם “דביקונים”: הבית המודרני המואר והחם הממוקם על ראש גבעה מושלגת בלב … להמשך קריאה