פרסום או חסות, מה עדיף?

בסוגיית הבחירה בין פרסום לבין מתן חסות על תכנית בטלוויזיה צריך לדון במספר שאלות מקדימות ולהניח מספר הנחות לגבי המשתנים השונים. קודם לכל נגדיר למה אנחנו מתכוונים בדיון זה במושג “פרסום” ולמה במושג “חסות” אשר ביניהם נדרש לבחור. נגדיר “פרסום” כמסע פרסום המבוסס על תשדירים בטלוויזיה ואילו “חסות” תוגדר כתשלום להפקת סדרת תכניות מסחריות (טלנובלה, … להמשך קריאה

עשר דיברות “עשה ואל תעשה” במיתוג

בתחילת הדיון בנושא מותגים, בפרספקטיבה של זמן, מן הראוי להכיר את התפתחות הגדרת המושג. ההגדרה המקורית שנכתבה על ידי אגוד השיווק האמריקאי  (American marketing association) התמקדה בצדדים הפיזיים: שם, אריזה, צורת קישוט, צבע, סימן וכד’ אשר באמצעותם מסמן היצרן את מוצריו, והצרכן יוכל לזהותם ולבחור במבוקש. בימיה הראשונים של המדינה יצרו היצרנים סימני מותג מבוקשים … להמשך קריאה

תגמול למשרדי הפרסום – נדרשת מחשבה אחרת

צודקת איילה צורף במאמרה ב THE MARKER מיום 5 בספטמבר 2006, שנושא העמלות ועמלות היתר של משרדי הפרסום מעסיק את המפרסמים ואת משרדי הפרסום מאד. אולם המלחמה לא החלה בשנות ה – 90. כבר בשנת 1976 פורסמה ב”אותות”, רשימה מאת רעיה נבו בנושא התגמול של משרדי הפרסום כיום, בעקבות כל השינויים המבניים והתפקודיים בענף מתחייבת … להמשך קריאה

“סקרים לחוד, ונתונים לחוד”

בימים האחרונים מתפרסמת במוסף The Marker היומי של “הארץ” מודעה כפולת עמודים שבמרכזה, לבן בוטה על גבי שחור משחור, מתנוססת הכותרת: “לסקר אין רגליים”. בהמשך, בגוף הטקסט, מתמודד המפרסם – עיתון “הארץ” – עם הממצאים של הסקר החצי שנתי TGI. בעוד אשר ממצאי הסקר, לגופם אתייחס בהמשך, מצביעים על “ירידה בעיתונות בשנה האחרונה”, כפי שנאמר … להמשך קריאה

דרור קרן מדבר אליך, אב יקר!

למראה הפרסומות האחרונות בהן גברים מכינים ארוחות, סנדוויצ’ים, ו”מפעילים” מכשירים מורכבים כמגבים, מטליות ורדידי אלומיניום, אני תוהה אל מי מפנים הפרסומאים והמפרסמים את המסרים שלהם ומה הם עולמות התוכן מהן נשאבים מסרים אלה. ומה הוא יחסם האמיתי לכל עניין התקינות הפוליטית בחלוקה בין המגדרים. האם התייחסותם היא אמיתית או מניפולטיבית? כשמציגים גבר, המנקה תוך לכלוך, … להמשך קריאה